Náš zkušený tým redaktorů a výzkumníků přispěl k tomuto článku a zkontroloval jeho přesnost a úplnost.

Tým správy obsahu wikiHow bedlivě sleduje práci redaktorů, aby zajistil, že každý článek splňuje naše vysoké standardy kvality.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 9. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 14 949.

V našem rychlém, hektickém a neustále uspěchaném světě je snadné se dostat do stresu a cítit se vyčerpaní. Kvůli tomu se musíte umět občas zastavit a postarat se o sebe. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je vytvořit kolem sebe uklidňující a relaxační atmosféru. Tato atmosféra zlepší vaši pohodu, pomůže zbavit se stresu a úzkosti a získat důvěru ve vaše schopnosti.

Vytvořte si uklidňující domácí prostředí

Krok 1 Vytvořte atraktivní prostředí.

  • I malé změny, jako je přeskupení nábytku nebo namalování obrazu na zeď, udělají pokoj atraktivnějším. Ujistěte se, že nábytek odpovídá velikosti místnosti. Příliš velká pohovka v malém obývacím pokoji vytvoří dojem stísněnosti a nepohodlí. V takovém případě jej zkuste přemístit do větší místnosti.

Krok 2 Vyčistěte okolí.

  • Při úklidu šatníku se zbavte všech nepotřebných věcí, které jste za poslední rok nenosili. Pokud je vám z nějakého důvodu zbytečnost drahá, můžete ji nechat, zbytek nepotřebných věcí dát do tašky a odnést do nejbližší sběrny charitativního oblečení.
  • Pokud se vám úklid a úklid domácnosti zdá příliš zdlouhavý, vyhledejte si na internetu souřadnice firem, které se tím zabývají. Za poplatek vám udělají úklid, o který požádáte. Vyberte si společnost, která kontroluje důvěryhodnost lidí, než je najme.

Krok 3 Vypínejte elektronická zařízení, kdykoli je to možné.

  • Zvláště důležité je před spaním vypnout všechna elektronická zařízení. Výzkum ukázal, že modré světlo vyzařované z elektronických zařízení může narušovat produkci melatoninu a zhoršovat kvalitu spánku. [1] X Zdroj informací

Krok 4 Přineste si do svého domova kousek přírody.

Vneste si do svého domova kousek přírody. Přidání pokojových rostlin nebo květin může pomoci snížit stres a vyčistit vzduch. Výbornou variantou je aloe vera, která obsahuje gel, který hojí popáleniny a rány, nebo mezi začínajícími zahradníky oblíbená Hevea, která účinně čistí vzduch. [2] X Zdroj informací

Krok 5 Vyberte si vůni, která se vám líbí, a rozšiřte ji po místnosti.

  • Vůně grapefruitu, skořice a máty se k relaxaci nehodí, protože jsou povzbuzující a vzrušující.

Krok 6 Investujte do kvalitní matrace a lůžkovin.

  • Mějte na paměti, že matrace z paměťové pěny udržují teplo. Pokud rádi spíte v teple, vyhněte se těmto typům matrací nebo investujte do chladivé gelové matrace, která izoluje vaše tělo od matrace.
READ
Jak se nazývá základní nátěr na plasty?

Krok 7 Začleňte do svého interiéru uklidňující barvy.

  • Použijte jasné barvy k vytvoření nuancí a zvýraznění určitého nábytku, jako jsou polštáře nebo přehozy. Nevymalujte jimi celý pokoj.

Krok 8 Udržujte v místnosti příjemnou teplotu.

Udržujte v místnosti příjemnou teplotu. Díky nízkým vnitřním teplotám se budete cítit příjemně a pomůže vám relaxovat. Dobře funguje teplota kolem 20-21 stupňů Celsia. Pro lepší relaxaci během spánku snižte teplotu na zhruba 18 stupňů Celsia. [4] X Trusted Source HelpGuide Přejít na zdroj

Omezte zvukové podněty

Krok 1 Odstraňte hluk a další rušivé zvuky.

  • Zvuk pohlcující závěsy a okna s dvojitým nebo trojsklem mohou pomoci snížit hluk z ulice. Investujte do dobrých zvuk pohlcujících závěsů a výměny starých oken (pokud máte soukromé bydliště), abyste snížili venkovní hluk.

Krok 2 Pusťte si uklidňující hudbu.

Pusťte si uklidňující hudbu. Studie prokázaly, že hudba vám pomáhá relaxovat i ve stresovém prostředí. Muzikoterapie získává všechnoоOblíbenější je i mezi pediatry, protože pomáhá uklidnit dítě při lékařských zákrocích. Chcete-li z této metody vytěžit maximum, zapněte klidnou, uklidňující hudbu. Dokonalé jsou i zvuky přírody nebo poklidný jazz. [5] X Trusted Source American Psychological Association Přejít na zdroj

Krok 3 Snižte zbytečný hluk na pracovišti.

Snižte zbytečný hluk na pracovišti. Chcete-li vytvořit relaxační pracovní prostředí, investujte do sluchátek s izolací zvuku. Pokud pracujete v kanceláři nebo na jiném místě, kde můžete nosit sluchátka, sluchátka s izolací zvuku vám pomohou snížit nepříjemný hluk. Můžete si vybrat sluchátka do uší nebo tradiční verzi, kdy se sluchátka nosí na uších. Bez ohledu na volbu, kterou si vyberete, ujistěte se, že se v nich budete cítit pohodlně.

wikiHow je wiki, což znamená, že mnoho našich článků je napsáno více autory. Při vytváření tohoto článku pracovalo 39 lidí na jeho úpravách a vylepšení, včetně anonymních.

Počet zobrazení tohoto článku: 13 242.

Pobíhají všude děti? Dohání vás k šílenství televize a zvuky videoher? Ze všech těchto neustálých bojů v dětském pokoji se vám chystá explodovat hlava. Mezitím vás každou chvíli přijdou navštívit přátelé a sousedé a váš manžel se schová v koupelně a čeká, až ve vašem domě zavládne mír. Zní to bolestně povědomě? Pokud ano, pak je možná čas nastolit u vás doma klid a pokusit se žít uvolněnějším životním stylem.

READ
Jak propojit lineární lampy mezi sebou?

Krok 1 Buďte připraveni stanovit hranice a prosazovat je.

Buďte připraveni stanovit hranice a prosazovat je. To je první a nejdůležitější věc, kterou můžete udělat. To se týká jak časových limitů, tak hranic, pokud jde o přijatelnou hladinu hluku, aktivity a ano, doby spánku. Včetně pro rodiče. Pokud děti musí vzbudit rodiče, aby je doprovodili do školy, je prostě hrozné, když se to děje každý den. Tomuto problému lze snadno předejít tím, že budete chodit spát ve stejnou dobu jako vaše děti. Váš spánek je důležitý, ale nepočítejte s tím, že budete moci spát, když děti potřebují vysadit ve škole.

Krok 2 Představte si klidnější domov.

Představte si uvolněnější domov. Co vidíš? Popište na kus papíru, co jste si představovali, a převeďte to do konkrétních cílů, kterých musíte dosáhnout, abyste dosáhli klidu. Vytáhnete tak ze svého podvědomí pravdivý obraz svého ideálního domova – vždy si ho zapamatujte a krok za krokem směřujte k vytvoření takového domova.

Krok 3 Posaďte se a sestavte.

  • Děti potřebují zábavu a hračky, ale to neznamená, že se musí dívat na televizi nebo hrát videohry. Začněte s tradicí hraní deskových her. Investice do takových tradičních rodinných her mohou být mnohem skromnější než obsah televize nebo herní konzole.

Krok 4 Vytvořte plán domácích prací.

Vytvořte si rozvrh domácích prací. Měl by obsahovat všechny členy rodiny, seznam dnů v týdnu a termíny porodu. Čím větší je úkol, tím více času by na něj mělo být vyhrazeno, aby dokončení nebylo spojeno se stresem a spěchem. Je lepší udělat trochu předem, než spěchat na poslední chvíli a snažit se udělat několik věcí najednou.

Krok 5 Zbavte se nepotřebných věcí a nepořádku.

Zbavte se nepotřebných věcí a nepořádku. Chaos ve věcech vytváří další pocit stresu, rozruchu a neschopnosti jasně myslet. Čím méně věcí vám stojí v cestě, tím se cítíte klidněji. Nemluvě o tom, že čištění vyžaduje mnohem méně úsilí a času. Pokud děti jsou potřeba všechny ty hračky, knihy a videohry, udělejte s nimi dohodu. Vše by mělo být uloženo v krabicích a pokud se některý z jejich věcí třikrát za sebou najde mimo místo, daruje se nejbližší charitě nebo vyhodí do koše. Abyste dosáhli požadovaného účinku, musíte jednat a mluvit rozhodně a také být připraveni splnit svůj vlastní slib v případě porušení dohody.

READ
Jak často by se měl euonymus zalévat?

Krok 6 Když něco děláte, okamžitě po sobě ukliďte.

Když něco děláte, okamžitě po sobě ukliďte. Vaření vytváří mnohem menší chaos, pokud myjete nádobí ihned po jídle. Totéž platí pro všechny věci, které používáte – naučte všechny ve vaší domácnosti dávat vše zpět na své místo. Kupte si skladovací kontejnery nebo koše a označte je, abyste všem usnadnili používání nového systému.

Krok 7 Naplánujte si jídelníček.

Naplánujte si jídelníček. Pokud máte neustále problém vymyslet, co udělat k obědu, je nejlepší strávit jednou týdně půl hodiny (neděle je dobrý den) a vytvořit si jídelníček. Není nutné zacházet do podrobností, stačí si napsat „Po. – těstoviny”, “út. – pilaf”, “srov. – pizza”, “čt. – sushi”, “pá. – kuře”. Pak budete mít alespoň představu, jaké hlavní jídlo připravit, a můžete si promyslet jemnosti podle nálady a s přihlédnutím k ostatním produktům, které jsou v den přípravy k dispozici.

Krok 8 Požádejte hosty, aby respektovali vaše hranice.

Požádejte hosty, aby respektovali vaše hranice. Dejte všem svým příbuzným, přátelům, dětem, psům a komukoli dalšímu, kdo neustále tráví čas na návštěvě, vědět, že hosty přijímáte jen do té a takové doby. Výjimkou mohou být víkendy. Tímto způsobem můžete plánovat a trávit čas se svou rodinou bez obav z nečekaných zásahů zvenčí. Totéž platí pro pravidlo vypnutí telefonu a uzavření e-mailu.

Krok 9 Udržujte své papíry v pořádku.

Udržujte své papíry v pořádku. Jakmile obdržíte poštu, účty nebo jiná papírová média, okamžitě je vytřiďte. Otevřete obálku a okamžitě ji vyhoďte do koše. Uspořádejte účtenky, oznámení a dopisy do složek. Jednou za týden nebo měsíc zaplaťte všechny své účty najednou, poté, co je vyjmete ze složky a projdete je. Pokud dostáváte oznámení ze školy, naplánujte si čas, kdy si můžete s dítětem sednout a probrat všechny problémy. Jakékoli dokumenty ihned podepište a spolu s dítětem je vložte zpět do batohu. Pokud se otázka týká peněz, připravte si hotovost a ihned se ujistěte, že je dítě vezme s sebou. To vše zabere jen pár minut, ale je důležité strávit nějaký čas se svým dítětem a jeho životem ve škole.

Krok 10 Nastavte klidový čas.

Nastavte klidový čas. Alespoň jednou týdně a ještě lépe jednou denně si pro sebe vyhraďte klidný čas, kdy nebudete dělat nic jiného, ​​než jen relaxovat a odpojit se od všeho, co se kolem vás děje. Postupem času zapojte všechny členy vaší rodiny. Vyberte si samostatný kout nebo místnost v domě výhradně pro tento účel, vybavte prostor měkkými polštáři a závěsy a dejte mu nějaké útulné jméno, například „mámin koutek“ nebo „rodinný koutek“. Vysvětlete všem členům rodiny, že tato oblast je čistě pro relaxaci a že si zde může odpočinout kdokoli v kteroukoli denní i noční dobu. Tento prostor by měl být umístěn mimo televizi, hudbu a další zdroje hluku a rušení. Mír je ctnost a je velmi těžké ho získat v našem zběsilém tempu života. Existuje však řada jednoduchých způsobů, jak toho dosáhnout, které máme tendenci opomíjet a které by se měly stát součástí našeho každodenního života.