Arašídy jsou vydatnou a chutnou pochoutkou, kterou miluje mnoho dospělých i dětí. Při vaření se podzemnice olejná používá v dezertech, pečivu, másle a pastách nebo pražená, syrová jako svačina. Vzhledem k vysokému obsahu kalorií v takovém produktu vyvstává otázka: v jaké formě můžete jíst arašídy při hubnutí? Měli byste vůbec zařadit ořechy do svého jídelníčku?

Výhody arašídů pro hubnutí: vlastnosti a obsah kalorií ořechů

Výhody arašídů pro hubnutí: vlastnosti a obsah kalorií ořechů

Jižní Amerika je považována za místo narození arašídů. Spotřebitelé mají tendenci nazývat tento neuvěřitelně výživný produkt ořechem, ačkoli ve skutečnosti arašídy patří do rodiny luštěnin. Nažloutlé ořechy mohou být prodávány ve fazolových luscích, vyloupané. Arašídové máslo a máslo jsou oblíbené i mezi sportovci a všemi, kteří vyznávají zdravý životní styl. Tyto produkty, stejně jako arašídy v jejich čisté formě, podporují hubnutí. Vše je o jedinečném složení pamlsku:

  • Vláknina – pomáhá čistit střeva a odstraňovat přebytečné tekutiny z těla.
  • Bílkoviny se podílejí na budování svalů. , C, RR, skupina B a další – posilují imunitní systém a mají pozitivní vliv na pohodu člověka.
  • Enzymy – podporují rychlé a snadné trávení potravy.
  • Nenasycené kyseliny zabraňují ukládání cholesterolu v cévách.
  • Aminokyseliny – podporují vstřebávání vápníku, podílejí se na procesu regenerace tkání.

Pravidelnou konzumací arašídů bude hubnutí nejen chutné a snadné, ale bude mít i pozitivní vliv na lidské zdraví. Bylo prokázáno, že podzemnice olejná zlepšuje pozornost, zpomaluje proces stárnutí a snižuje pravděpodobnost krvácení. Přírodní produkt kompenzuje nedostatek tryptofanu, který je zodpovědný za dobrý spánek. Výživné ořechy také snižují riziko rakoviny a kardiovaskulárních onemocnění.

Má dítě dostatek mateřského mléka: jak to můžete zjistit?

Má kojené dítě dostatek jídla? Má maminka dost mléka a co dělat, když je mléka opravdu méně: rady odborníků

Jak zařadit arašídy do svého jídelníčku na hubnutí

Jak zařadit arašídy do svého jídelníčku na hubnutí

Při přidávání arašídů a jakýchkoli jiných ořechů do vašeho jídelníčku na hubnutí byste měli vzít v úvahu obsah kalorií v těchto produktech a svůj vlastní denní příjem kalorií. Kalorický obsah podzemnice olejné je tedy přibližně 550 kcal na 100 g. A pokud by váš denní příjem neměl přesáhnout 1500 kcal, pamatujte, že 100 g pochoutky je již celá třetina vaší denní stravy. Proto je nutné jíst zdravé a uspokojující arašídy v malých množstvích – ne více než 50 g denně.

READ
Jak se kompozitní panely připevňují?

Je nutné používat arašídy pro hubnutí moudře, aby nedošlo k poškození vašeho zdraví. Přírodní produkt by měl být konzumován podle jednoduchých doporučení:

  1. Arašídy mohou v dietách nahradit maso díky vysokému obsahu bílkovin. Proto se ořechy doporučují zařadit do jídelníčku vegetariánů.
  2. Ořechy obsahují velké množství tuku, proto je jejich konzumace kontraindikována pro osoby s nedostatkem enzymů nebo onemocněními trávicího traktu.
  3. Pražené arašídy se lépe vstřebávají než syrové. Toto je lehčí jídlo. Hubnutí se syrovými ořechy však bude efektivnější: při pražení produkt ztrácí vitamíny a cenné mastné kyseliny. Je také důležité vzít v úvahu, že pražené arašídy mohou stimulovat chuť k jídlu.
  4. Při konzumaci arašídů v jakékoli formě je nutné vyloučit alergickou reakci.
  5. Vysoký obsah kalorií v podzemnice olejné je důvodem k počítání kalorií. Aby bylo hubnutí pohodlné, můžete jíst ne více než 10-15 ořechů denně. Tento objem produktu pomůže překonat pocit hladu na dlouhou dobu kvůli přítomnosti vlákniny a bílkovin v arašídech.
  6. Chcete-li vyvážit svůj jídelníček na hubnutí a nasytit své tělo cennými vitamíny, měli byste jíst arašídy v první polovině dne, aby se ořechy bohaté na tuky stihly plně vstřebat.

Arašídová dieta: přibližná dieta

Arašídová dieta: přibližná dieta

Existují oddělené diety založené na přítomnosti arašídů ve stravě. V takových systémech hubnutí je vhodné konzumovat arašídy syrové, aby se neprobudil pocit hladu. Smažený výrobek se často prodává se solí, může obsahovat konzervanty a jiné zdraví škodlivé látky. Stejné pravidlo platí pro arašídové máslo. Vynikající varianta svačiny by měla mít co nejpřirozenější složení, aby nepoškodila hubnutí.

Pouhých 50 g arašídů je přibližně 275-280 kcal. Ořechy mohou být součástí vaší stravy pro hubnutí jako nezávislá svačina. Nebo rozdělte denní objem pamlsků na několik částí a přidejte produkt do jiných jídel. Například s ovesnými vločkami, zeleninovými saláty nebo nízkokalorickými dezerty.

Speciální arašídové diety jsou zaměřeny na hubnutí a regulaci metabolických procesů. Pokud si přejete, nemůžete radikálně přestavět nabídku na hubnutí, ale jednoduše zahrnout lžíci produktu do své každodenní stravy. Kromě arašídů smíte jíst obiloviny, čerstvé ovoce, vařenou a pečenou zeleninu, maso, nízkotučné ryby a mléčné výrobky. Přibližné denní menu by mohlo vypadat takto:

  • Snídaně: ovesné vločky, 5 ořechů, 1 jablko.
  • Svačina: dva chleby s arašídovým máslem, 1 banán.
  • Oběd: 200 g pečených prsou, 100 g salátu z čerstvého zelí.
  • Oběd: sklenice jogurtu.
  • Večeře: 200 g tvarohu, chléb s arašídovým máslem.
READ
Jak vybrat žárovku do stolní lampy?

Celkový obsah kalorií všech jídel za den by neměl přesáhnout 1500 kcal. Při sestavování jídelníčku se ale musíte zaměřit na své cíle a počáteční váhu. Samozřejmě je důležité brát ohled na vlastní pohodu. Nezapomeňte, že syrové arašídy mohou kvůli vysokému obsahu vlákniny více zatížit váš trávicí systém.

Pokud plánujete konzumovat arašídové máslo nebo máslo při dietě, musíte mít na paměti, že denní příjem by neměl překročit 4 čajové lžičky produktu. Ořechové máslo je tučný a výživný produkt, chutný dezert. Pasta by neměla obsahovat sladidla ani jiné přísady.

Arašídy zlepší trávení, nasytí tělo cennými látkami a zlepší proces hubnutí. Ořechy dobře potlačují chuť k jídlu a pomáhají vám nemít hlad po dlouhou dobu. Při zařazování do stravy byste měli mít na paměti, že produkt je vysoce alergenní a má kontraindikace.

Číst dál

Má dítě dostatek mateřského mléka: jak to můžete zjistit?

Má kojené dítě dostatek jídla? Má maminka dost mléka a co dělat, když je mléka opravdu méně: rady odborníků