Pojďme zjistit, co je ortopedický polštář a jeho účel.

Téměř všichni si, když jdeme spát, dáme pod hlavu polštář, na který jsme zvyklí. Při ranním probuzení s podivnými bolestmi hlavy nebo ztuhlostí krční páteře si to málokdy někdo spojí s tím, že v noci spal na špatném polštáři. Ale marně!

Určitě jste slyšeli, že existují druhy polštářů na spaní. Tento:

Tradiční

– vyrobeno z přírodních a syntetických materiálů (peří, holofiber, peří, vlna, výplň polyester atd.). Tento typ výplně se rychle odvaluje a polštář ztrácí svůj tvar. Neposkytují specifickou podporu pro hlavu, krk a páteř. Často vyvolávají záchvaty alergií nebo astmatu, protože přitahují prach a stávají se zdrojem hromadění mikrobů a plísní.

Ortopedické

– jsou vyrobeny z materiálů jako je latex, ergogel, viskoelastická paměťová pěna a další báze pomocí inovativních technologií. Mají elastickou oporu pro páteř, uvolňují únavu a napětí ze svalů krku a ramen.

6.1.jpg

Pokud jste se sami sebe zeptali: „Na kterém polštáři je lepší spát? , pak zvolte druhou možnost a nyní vám vysvětlíme, proč tomu tak je.

Proč potřebujete ortopedický polštář?

Ortopedický polštář je speciálně navržený prostředek pro pohodlný spánek. Zaručuje přirozenou polohu páteře, krční a hrudní oblast vede přímku a nedochází k nadměrnému zatěžování meziobratlových plotének. Působí jako prevence rozvoje osteochondrózy páteře (včetně krční páteře) a uvolňuje svalové napětí. Ortopedický polštář podpírá hlavu, krk a ramenní pletenec, pomáhá obnovit správné dýchání a dostatečný přísun kyslíku do mozkových tkání. To podporuje úlevu od bolesti hlavy a správný odpočinek.
Tento polštář se s úspěchem používá při myositidě a neuralgii, v komplexu rehabilitačních opatření po úrazech krční páteře, při chronických bolestech krční páteře, při poruchách spánku jakékoliv etiologie, při cévních mozkových příhodách a řadě dalších onemocnění a stavů.

Ortopedický polštář je zárukou zdravého, klidného a zdravého spánku!

Naši klienti se často ptají: „Je zdravé spát bez polštáře? No, nebo na nízké. “Odpovídáme: “Ne!” Tím si můžete ublížit i sami sobě. Všimněte si, že lékaři také nedoporučují vzdát se polštářů. To je dáno anatomií našeho těla. „Ukažme to jasně:

6.2.jpg

Obrázek jasně ukazuje, co se děje s páteří, jakým ohybům podstupuje. V důsledku toho se objevují nevysvětlitelné bolesti hlavy, slabost, ztuhlost šíjových svalů, vzestup krevního tlaku a tak dále.

READ
Jak vyčistit koberec od skvrn a zápachu?

Jaký druh polštáře by to měl být? Užitečné polštáře na spaní.

Ideální variantou je středně tvrdý polštář. Pokud jste však zvyklí spát na břiše, budete potřebovat jemnější variantu. Tvrdé jsou vhodné pro lidi s onemocněním pohybového aparátu.

Otestujte svůj polštář, abyste se ujistili, že jeho pevnost, výška a tvar jsou pro vás to pravé.

6.3.jpg

Kromě těchto parametrů se zastavíme u typů povrchu ortopedických polštářů. Může být hladká nebo zvlněná. Vlnitý povrch kromě svých funkčních vlastností neustále masíruje krční a ramenní pletenec, pomáhá uvolnit svaly a vytváří zlepšenou výměnu vzduchu.

Pokud se rozhodnete aktualizovat svůj polštář v důsledku mnoha let služby nebo ztráty tvaru, ale stará verze vám zcela vyhovovala a z vašeho těla nebyly žádné alarmy, kupte si stejný nebo podobný. A dál spát dosyta. Pokud vás ale trápí osteochondróza, bolí vás hlava, namáháte si krk a často ve spánku házíte, pak byste se měli zamyslet nad pořízením speciálního ortopedického polštáře. Zpočátku se to může zdát těžké a nepříjemné a bolest se může zvýšit, ale to vše se děje jen proto, že vaše krční obratle potřebují čas, aby zaujaly svou fyziologicky správnou polohu. Zvyknutí na nový polštář trvá v průměru 3 až 10 dní. Důležitým faktorem je poloha, ve které spíte.

Na následujícím obrázku vám ukážeme, jak spát na ortopedickém polštáři:

6.4.jpg

Jak správně umístit polštář a jak správně ležet na ortopedickém polštáři, může záviset na tvaru výrobku

6.5.jpg
Vhodné pro spaní v žaludku
6.6.jpg
Vhodné pro spaní na boku
6.7.jpg
Vhodné pro spaní na zádech

6.8.png

Člověk tráví spánkem 6-8 hodin denně a výběr správného polštáře je v tomto případě důležitý. Ortopedický polštář se stává klíčem k pohodlí a pohodlí během spánku. A zdravý spánek, jak víte, posiluje imunitní systém a doplňuje síly.
Snažili jsme se podrobně hovořit o nutnosti nákupu, indikacích a správném používání ortopedických polštářů. Pokud máte ještě nějaké dotazy, specialisté salonů a internetového obchodu Ortix je vždy rádi zodpoví.

Vedoucí školícího centra Ortix, lékařský odborník v oboru ortopedických přípravků, praktický lékař

7 důvodů, proč byste měli spát s polštářem mezi nohama

Proč je důležité dávat si při spánku polštář mezi nohy? Jaké jsou výhody tohoto zvyku?

READ
Jak správně nainstalovat motýlkovou hmoždinku?

To je známo dobré držení těla hraje v každodenním životě velkou roli, ale ne každý ví, že to platí nejen pro pozice vsedě a ve stoje. Když spíte, vaše zádové svaly se uvolňují a opravují, takže je důležité během spánku udržovat správné držení těla.

Naše páteř obsahuje tři hlavní křivky: v krční oblasti, v hrudní oblasti a v bederní oblasti. Zachování všech přirozených křivek ve snu je to, co potřebujeme, ale málokdo o tom přemýšlí.

Někdy nám bolesti zad brání ve spánku, ale pokud spíte ve špatné poloze, váš zdravotní stav se může jen zhoršit.

Jak korigovat polohu polštářem

V posteli máme tendenci zaujmout svou oblíbenou polohu, aniž bychom věděli, zda je to škodlivé. Ne vše, co je pohodlné, nám však přináší užitek.

Poruchy spánku jsou poměrně častým problémem, který přetěžuje naši páteř.

A přestože jsme zvyklí spát na polštáři, mnozí odborníci se domnívají, že bychom polštáře měli používat nejen pod hlavou, ale i mezi koleny.

Výhody spaní s polštářem mezi nohama

polštář mezi nohama

1. Poskytuje pohodlí a snižuje tlak a svalové napětí

Když jdete spát, vaše kolena mají tendenci sevřít k sobě. Ale tato poloha vytváří svalové napětí v dolní části zad a boků, protože nohy jsou odtaženy od páteře.

Vložením polštáře mezi nohy eliminujete pozici tahání, spodní část páteře je odlehčená, tvrdě spíte a ráno se probouzíte odpočatí.

2. Snižuje bolesti dolní části zad, svalové křeče, křečové žíly a ischiadickou neuralgii

Bolest dolní části zad je problém, se kterým se potýká téměř každý, a může být obtížné najít pohodlnou polohu na spaní. Pokus o spaní se svalovými křečemi, menstruačními křečemi, křečovými žilami a ischiadickou neuralgií může mít za následek nepříjemné pocity a v důsledku toho ztrátu spánku.

Podložka nebo dvě mezi koleny pomáhají zmírnit tento problém tím, že uvolňují tlak na spodní část zad a boky. To zase snižuje zánět a poskytuje klidný spánek.

3. Vyrovná vaši polohu při spánku na boku.

Spaní se špatnými zády může být nepříjemné a bolestivé, zvláště pokud se snažíte udržet záda rovná.

READ
Jak poznáte, že je vodní čerpadlo rozbité?

Situaci můžete napravit pomocí polštáře mezi koleny. Záda jsou v neutrální poloze, ve které nejsou zcela rovná, ale ani přehnaně klenutá, protože horní část nohy nepřesahuje přes dolní.

4. Zabraňuje rotaci kyčle

Při rotaci kyčlí dochází k zakřivení páteře, k čemuž přirozeně dochází po celý den. Musíte však zajistit, aby byla vaše páteř během spánku ve správné poloze, abyste se ráno vyhnuli bolesti.

Spaní na boku s polštářem mezi nohama vám pomůže udržet nohy a pánev v jedné rovině. V opačném případě spadne jedna noha na druhou a dojde k rotaci pánve a kyčlí. S vyrovnanou páteří není žádný tlak na nervy, což podporuje zdravý a zdravý spánek.

5. Zlepšuje krevní oběh

Už jste se někdy probudili s pocitem křeče nebo mravenčení v končetinách? Tyto pocity jsou spojeny se špatným krevním oběhem během spánku.

K tomuto jevu často dochází, když spánek vyvíjí tlak na dutou žílu, hlavní žílu, která vede krev do srdce a ze srdce.

Pokud si mezi nohy vložíte polštář, nohy budou mírně vyvýšené, což podpoří lepší prokrvení dolních končetin.

6. Ideální pro těhotné ženy

polštář během těhotenství

Pokusy o pohodlí v posteli pro těhotné ženy často končí skutečnou noční můrou. Většina poloh ve spánku je extrémně nepohodlná, zvláště v posledním trimestru.

Polštář mezi koleny zajišťuje nejen správné držení těla a zdravý spánek, ale také podporuje svaly a vazy těhotné ženy.

7. Zabraňuje spánkové apnoe

Poloha na boku je velmi výhodná pro ty, kteří mají ve spánku potíže s dýcháním. Při spánkové apnoe se svaly jazyka a krku uvolňují, což ztěžuje dýchání. Nejčastějším příznakem této poruchy je silné chrápání.

V póze s polštářem mezi nohama jsou dýchací cesty ve stabilnější poloze a vzduch nic nestlačuje. Páteř je umístěna správně, netrpí bolestmi šíje ani zad, což snižuje riziko spánkové apnoe.

Správná poloha při spánku na boku

spí na vaší straně

Spaní na boku je nejoblíbenější spánkovou polohou. Podle odborníků v této poloze rádo spí více než 74 procent lidí. Pokud mezi ně patříte, je důležité se o dobrou matraci starat.

Když jste na boku, je lepší zvolit měkčí matraci, protože boky a ramena budou spočívat na případných bolestivých bodech.

READ
Na co myslet při zařizování dětského pokoje?

Matrace je považována za vhodnou, pokud se probouzíte odpočatí a bez jakékoli bolesti nebo podrážděnosti.

Zde je návod, jak správně ležet na boku při spánku:

Polštář pod hlavou by měl být dostatečně plný, aby byl krk v úrovni páteře.

Umístěte elastický polštář mezi kolena a ohněte nohy, abyste podepřeli spodní část zad. V ideálním případě by měla podložka sahat od kolen ke kotníkům, aby kolena a kotníky byly ve stejné úrovni.

Vaše kyčelní kosti jsou naskládány na sebe, aby byla vaše páteř v neutrální poloze. Představte si, že vaše stehenní kosti jsou světlomety, které by měly směřovat dopředu.

Pro větší pohodlí můžete také umístit malý polštář pod spodní část zad. Pokud rádi spíte na břiše, lze polštář umístit pod podbřišek.

Proč ženy rády spí s polštářem mezi nohama?

spánkovou polohu

Existuje několik teorií, proč některé ženy rády spí s polštářem nebo dokonce přikrývkou mezi nohama.

Tato pozice přispívá k lepšímu termoregulace. Pokud je například v místnosti horko, podložka překáží v kontaktu vašich stehen, tělesná teplota tolik neroste a vy se méně potíte.

Důvodem může být také psychologickýkdyž žena podvědomě potřebuje teplo a ochranu. Není-li blízký člověk poblíž, obejmeme polštář nebo přikrývku, abychom se cítili klidně a útulně.

Fyziologicky je pro některé zástupce něžného pohlaví mnohem pohodlnější, když je mezi nohama například nějaká vrstva, aby na sebe kolenní klouby netlačily a nevznikalo tření.

Tato pozice také výrazně snižuje problémy se zády, protože nohy se o sebe nedřou, páteř je vyrovnaná a ráno se probouzíte svěží a odpočatí.