Světlana IbragimováAnna Motina

Cesty k tenkému a krásnému pasu jsou různé: aerobik, fitness, silový a intervalový trénink. Možností je mnoho. Co když ale zmenšení centimetrů dosáhnete jednoduše vleže? Zní to jako pohádka, ale přesně to se říká o metodě doktora Fukutsujiho, který se dlouhodobě zabývá studiem těla a procesu jeho vývoje. Na základě výsledků studie navrhl způsob, jak opravit držení těla a zbavit se přebytečných centimetrů pomocí statického cvičení: stačilo si lehnout na srolovaný ručník. Řekneme vám o všech třech technikách této metody a zeptáme se trenéra na její účinnost.

„Hlavním efektem je v podstatě důsledek návratu k normálnímu držení těla. Čím lépe proudí lymfa v těle člověka, tím méně otoků a tím menší hmotnost a objem těla.“

  • Jak správně cvičit?
  • Kontraindikace
  • Jaké je použití?
  • Dá se tímto cvičením zhubnout?

Jak správně cvičit?

V každé pozici je potřeba vydržet pět minut a cviky opakovat každý den, tréninku doporučujeme věnovat ráno. K tomu je třeba rozložit podložku a připravit polštář z ručníku. Froté ručník (cca 1,5 m) je potřeba srolovat, můžete jej navíc zajistit gumičkami nebo tkaničkami. Délka výsledného válečku by se měla rovnat šířce vašich zad, ale výška pro začátečníky je malá: 5-7 cm, kterou lze později zvýšit. Nedělejte váleček příliš vysoko, postupně zvyšujte průměr, ale dbejte na to, abyste se cítili pohodlně.

Technika provedení

  • Ručník srolujte a položte na podložku.
  • Posaďte se na podložku a poté se na ni jemně spusťte tak, aby byl ručník pod spodními zády.
  • Natáhněte ruce nad hlavu a položte je na podlahu, malíčky spojené.
  • Nohy jsou prodloužené, vzdálenost mezi patami je 10-20 cm a velké prsty jsou spojeny.
  • Tělo je přímá linie od prstů na nohou k prstům.
  • Druhá poloha se provádí stejnou technikou, ale válec je umístěn pod hrudníkem.
  • Třetí verze cvičení zahrnuje umístění válečku pod krkem.

Nedělejte cvičení příliš dlouho. Stačí pět minut, na začátek vám budou stačit možná dvě nebo tři minuty. Menší nepohodlí po výkonu je přijatelné, ale pokud se objeví silná bolest a zjevné nepohodlí, měli byste přestat hrát.

READ
Kam umístit postel podle Feng Shui?

Anna Motina: Kategoricky Je zakázáno proveďte toto cvičení na sportovních válcích pro myofasciální uvolnění. Jejich tuhost a průměr nejsou pro takové polohy dimenzovány, může dojít ke zranění. Lidé s kýlou a výčnělky by měli být opatrní, každý nesprávný pohyb může vyvolat exacerbaci. Vyhněte se náhlému zvedání a kroucení během cvičení, nejprve se snažte sundat válec, jen si lehněte na zem, poté se otočte na bok, posaďte se a teprve potom vstaňte.

Kontraindikace

Při výkonu dochází k přímému dopadu na páteř, takže cvičení limitují všechna zranění, nemoci a bolesti zad. Není třeba riskovat, je lepší se poradit s lékařem a minimalizovat pravděpodobnost nepříznivého výsledku.Také tato technika není vhodná při nachlazení a horečnatých stavech, teplotě nebo krevním tlaku, který je vyšší než normální.

Jaké je použití?

Japonský lékař Fukutsuji, který tuto techniku ​​vyvinul, tvrdil, že pomáhá správnému držení těla, obnovuje postavení vnitřních orgánů, páteře, žeber a pánevních kostí. Tento efekt lze od provedení skutečně očekávat, dosahuje se ho díky správné poloze, ve které se člověk při výkonu nachází.

Také díky pravidelnému praktikování této metody se můžete zbavit křečí, bolestí zad a ramenního pletence. Jedním z znatelných efektů je zmenšení objemu těla a zlepšení jeho kvality v důsledku snížení otoků, dále snížení míry únavy a zlepšení pohody.

Dá se tímto cvičením zhubnout?

Na internetu se občas objeví historka, že tato metoda pomáhá zbavit se přebytečných centimetrů. A tady to stojí za to zjistit. Půjde tuk pryč a vezme si s sebou i kila navíc? Ne. Bohužel toho lze dosáhnout pouze správnou výživou a fyzickou aktivitou. Na metodu Fukutsuji je však příliš brzy, protože skutečně pomáhá rovnoměrněji rozložit váhu po těle, odstranit otoky a definovat pas.

Anna Motina: Toto cvičení vám nepomůže zhubnout, tento proces vyžaduje deficit kalorií. Dokáže snížit otoky, zejména na zádech a kolem břicha. Je to dáno tím, že vleže na podložce dochází k natažení páteře, zádové svaly méně ztuhnou (tvrdé, nehybné), díky čemuž se zlepšuje průtok lymfy a krve.“

Abych to shrnul: toto cvičení je skvělý způsob, jak zlepšit držení těla, zbavit se otoků a odstranit pár centimetrů navíc na objemu, ale nepomůže vám dosáhnout ideální postavy. Chcete-li zhubnout, musíte se starat o své zdraví a cvičit. Ale podobné techniky lze použít jako pomocná cvičení.