Jak se v zimě správně sprchovat: 9 chyb, kterých se dopouštíte

Jistě ani nepřemýšlíte o tom, zda se správně sprchovat v zimě nebo v létě. Pusťte si vodu (na podzim a v zimě vždy horkou), napěňte se aromatickým gelem, očistěte tělo žínkou a opláchněte. Poté se osušte měkkým ručníkem, zabalte se do příjemného županu nebo pyžama a jděte se dívat na televizní seriál. Pro vás – běžný zákrok, pro dermatology – celá zásobárna chyb, kterých se ve vztahu ke svému tělu, pleti a vlasům dopouštíte. Od příliš dlouhého sprchování po nedostatečnou hydrataci, Gala Center sdílí chyby, které vám v zimě brání ve správném sprchování.

Jak se správně sprchovat v zimě

Jak se v zimě správně sprchovat: rady dermatologů

Chyba č. 1: Umývání horkou vodou trvá příliš dlouho

Po mrazivém dni se chcete zahřát horkou sprchou, a proto trávíme v koupelně více času než v létě. Vychutnáváme si teplo a páru, aniž bychom vůbec přemýšleli o tom, jak horká voda vysušuje naše vlasy a pokožku. Pokud si každý den dáte horkou sprchu, vaše pokožka bude suchá, šupinatá a svědivá. Lékaři doporučují zkrátit vodní procedury na 7 minut a snížit teplotu vody na 37°. Cokoli vyššího zbavuje epidermis vlhkosti a ničí přirozenou ochrannou bariéru pokožky, což vede k různým kožním problémům.

Nejzdravější teplota při sprchování je 37 stupňů. Horká voda vysušuje epidermis. Nižší stupně ale prospějí celému tělu. Jen vězte, že ze studené vody získáte více výhod než z horké vody.

RAIN Sprchový systém s horní sprchou 1 režim, ruční sprcha 3 režimy, chrom/bílá, box

RAIN Sprchový systém, hlavová sprcha 1 režim, ruční sprcha 3 režimy, chrom

Sprchový systém SonWelle, hlavová sprcha 1 režim, ruční sprcha 1 režim, chrom/bílá, box

RAIN Sprchový systém s baterií (mosaz), horní sprcha 1 dir, ruční sprcha 3 dir, box

Chyba č. 2: Příliš časté koupání

Víme, že mrazy a studený vítr škodí naší pokožce, ale vůbec si nemyslíme, že každodenní koupání přináší úplně stejné škody. Příliš časté vodní procedury způsobují suchou a podrážděnou pokožku a také zvyšují její zranitelnost vůči infekcím jen proto, že neustále smýváte přirozenou ochrannou bariéru. Pokud nepracujete v rybářství nebo jako fitness trenér, každodenní koupání může být zbytečné. Pro průměrného dospělého člověka stačí koupání jednou za dva dny.

Chyba č. 3: Dokončit sprchu horkou vodou

Postupné ochlazování vody při sprchování je jedním z nejlepších způsobů, jak si zvyknout na zimní mrazy a posílit imunitní systém. Nejprve zapněte vodu na příjemnou teplotu a několik minut před koncem vodních procedur ji pomalu snižujte. V posledních dvou minutách by měla být voda chladná, ale ne horká ani studená.

READ
Co znamená přemostění trhlin?

RAIN Sprchová hlavice, 1 režim, 110mm černá

Sojuzkran Sprchová hlavice, 1 režim, 95mm, DF3883N

Sojuzkran Sprchová hlavice, 1 režim, 100mm, stříbrná

Stojan se sprchovou sadou, konev 1 režim, hadice 150 cm

RAIN Sprchová tyč s plochým kováním, 60 cm, chrom

SoyuzKran Sprchový stojan 60cm, miska na mýdlo, chrom

Stojan RAIN se sprchovým setem, konev 5 režimů, hadice 150 cm, stojan 60 cm, miska na mýdlo

RAIN Sprchová hlavice, 1 režim, D128C

SonWelle Stojan se sprchovým setem, konev 5 režimů, stojan 60 cm, hadice 150 cm, miska na mýdlo

SoyuzCrane Sprchový stojan 60cm, chrom, průhledná miska na mýdlo

Chyba #4: Špatný sprchový gel

Dermatologové nedoporučují používat běžné mýdlo, protože zbavuje epidermis přírodních olejů a vysušuje ji. Místo toho volte čisticí prostředky bohaté na zvlhčovače a oleje. Po vodních procedurách nezapomeňte použít tělové mléko nebo hydratační krém pro obnovení hydratace pokožky.

Chyba č. 5: Myjte si vlasy příliš často

Stejně jako vaše tělo, ani vlasy by se neměly mýt každý den. V ideálním životě byste si měli mýt vlasy každé 3 dny, tedy 2x týdně. Nezapomeňte nanést šampon dvakrát a nechat jej na vlasech pokaždé XNUMX minuty, aby plně plnil své funkce. Poté vlasy dobře vyždímejte a naneste kondicionér, abyste zakryli šupiny. Nikdy neaplikujte kondicionér na příliš mokré nebo kapající vlasy, protože se stanou méně koncentrovanými a méně účinnými.

Pokud se vám vlasy rychle mastí, použijte suchý šampon. Aby fungoval, je důležité aplikovat na čisté, čerstvě umyté a vysušené prameny. Pudr bude absorbovat maz při jeho uvolňování a vaše vlasy zůstanou déle čisté. Pokud aplikujete suchý šampon na špinavé vlasy, nebude to fungovat.

Chyba č. 6: Příliš silné vysušení pokožky

Vzdejte se zvyku se po sprchování energicky osušit ručníkem. Dermatologové doporučují osušit se měkkým ručníkem a nikdy se silně nedřít. V opačném případě riskujete podráždění a přílišnou exfoliaci. Nezapomeňte hydratovat pokožku ihned po osušení ručníkem a udržovat ji měkkou a neškrábající. Pokud se vám froté bavlna zdá příliš tuhá, můžete si koupit bambusové ručníky.

PROVANCE Bamboo Froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 50x90cm, 400g/m, zaprášená máta

VETTA Osuška, 100% bavlna, 45x90cm modrá

VETTA Osuška, 100% bavlna, 45x90cm růžová

PROVANCE Bambusový froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 70x130cm, 400g/m, smaragd

PROVANCE Bamboo Froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 70x130cm, 400g/m, zaprášená máta

PROVANCE Bamboo Froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 50x90cm, 400g/m, fialová

PROVANCE Bamboo Froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 70x130cm, 400g/m, fialová

PROVANCE Bambusový froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 50x90cm, 400g/m, lila

PROVANCE Bambusový froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 30x50cm, 400gr/m, fialová, lila

PROVANCE Bambusový froté ručník, 70% bambus, 30% bavlna, 30x50cm, 400g/m, smaragd, máta

Chyba č. 7: nesprávná hydratace nebo její nedostatek

Časté sprchování v zimě v kombinaci s chladným počasím může vést k suchu, zvýšené citlivosti a exacerbaci kožních onemocnění, jako je lupénka a ekzém. Dermatologové doporučují pravidelně používat hydratační krémy s obsahem ceramidů, které dokážou obnovit přirozenou kožní bariéru. Nejlepší čas na hydrataci je bezprostředně po zalévání, kdy je vaše pokožka ještě vlhká.

Chyba #8: Používání příliš velkého množství sprchového gelu

Všichni milujeme používání sprchového gelu, který úžasně voní po lesních plodech nebo exotickém ovoci, takže s čisticím prostředkem nešetříme. To je naše chyba. Všechny vysoce pěnivé produkty jsou vyrobeny s použitím drsných chemikálií (díky kterým se tak snadno tvoří pěna do objemné pěny) a při každodenním používání mohou dráždit pokožku. I když se musíte mýt každý den, nanášejte prací prostředek pouze na nejvíce znečištěná místa – podpaží, třísla a plosky nohou.

READ
Jak se lana klasifikují?

Chyba č. 9: Osušení se špinavými ručníky

Jistě, všichni si myslíme, že naše koupelnové prádlo je čisté, ale pokud ho po každých třech použitích neperete, je špinavé. Mokré ručníky ve vlhké koupelně jsou tím nejlepším místem pro život a množení bakterií. I když jimi otřete čisté tělo, na látce stále zůstávají zbytky gelu a odumřelé buňky. Ručníky vždy zcela vysušte, a pokud to není možné, kupte si vyhřívaný věšák na ručníky. Zima je také nejlepším obdobím pro růst plísní. Vanu pravidelně větrejte, abyste zabránili růstu plísní. A samozřejmě nikdy nesdílejte svůj ručník s jinou osobou, bez ohledu na roční období.

Jak často byste se měli v zimě sprchovat?

Zima se svým chladným počasím vyžaduje určité úpravy. Pokud například vedete neaktivní životní styl, neměli byste plavat každý den. Vaše pokožka již trpí mrazivými větry, chladem a topnými zařízeními a každodenní koupání problémy suchosti a šupinatění jen zhorší. Sprchovat se v zimě stačí cca 3x týdně. Také byste to neměli dělat ráno, abyste nevyšli do mrazu s mokrými vlasy. V zimě je nejlepší plavat večer, abyste si odpočinuli a v noci lépe spali. Výjimkou je situace, kdy se v noci hodně potíte a vaše mazové žlázy jsou příliš aktivní.

A Gala Center vám připomíná, že instalatérské příslušenství můžete vždy zakoupit velkoobchodně od výrobce na naší obchodní platformě za nízké prodejní ceny.

wikiHow je wiki, což znamená, že mnoho našich článků je napsáno více autory. Při vytváření tohoto článku pracovalo 27 lidí na jeho úpravách a vylepšení, včetně anonymních.

Počet zobrazení tohoto článku: 6908.

Bojíte se vylézt ze sprchy, protože víte, že zmrznete, jakmile otevřete dveře/závěs? Nebojte se, protože zde je několik užitečných tipů, podle kterých si můžete užít sprchu v chladných dnech. “”

Pomocí páry a ručníků

Krok 1 Ujistěte se, že teče horká voda.

Ujistěte se, že je zapnutá horká voda. Nechcete přece stát ve sprše a stékat po vás proudy ledové vody.

Krok 2 Vezměte si ručníky.

Vezměte si s sebou do koupelny ručníky na vlasy a tělo a pověste je na dveře do sprchy nebo na tyč na záclony do koupelny. Pokud necháte ručníky daleko od sprchy, budete muset otevřít dveře, abyste je dostali ven a studený vzduch zvenčí vás zmrazí!

READ
Co znamená duplexní reliéfní papírová tapeta?

Krok 3 Osprchujte se a umyjte si vlasy.

Dejte si sprchu a umyjte si vlasy. Horkou sprchu si můžete užívat po dlouhou dobu, ale horká voda má tendenci vysušovat pokožku.

Krok 4 Když dokončíte sprchu, zbude ještě hodně páry.

Po dokončení sprchy zůstane ještě hodně páry. Zahřeje vás. Odstraňte ručník na vlasy ze stojanu a vymačkejte z vlasů vodu. Zabalte si hlavu do ručníku. To pomůže udržet teplo, které by jinak mohlo unikat díky nezakryté hlavě, a vaše tělo stále nebude studené.

Krok 5 Než vyjdete ze sprchy, zabalte se do ručníku.

Postupné chlazení

Krok 1 Dejte si příjemnou teplou sprchu jako obvykle.

Krok 2 Nechte teplé ručníky mimo sprchový kout.

Krok 3 Několik minut.

Několik minut předtím, než vyjdete ze sprchy, pomalu zvyšujte vodu, aby se ochladila.

Krok 4 Pokud šroubujete.

Pokud otočíte vodu do studené/teplé, ale ne horkou nebo studenou, a poté vyjdete ze sprchy do studené, budete mnohem méně šokováni.

Voda je horká, jak jen vydržíte

Krok 1 Když jste prakticky.

Až budete téměř hotovi se sprchováním, zapněte vodu, dokud nebude opravdu horká. Dávejte pozor, abyste se nespálili, ale ohřejte vodu dostatečně horkou, abyste ji „chtěli“ chladnější. Teplo zůstane dostatečně dlouho na to, abyste se rychle svlékli a oblékli do oblečení nebo pyžama.

Led v šálku

Krok 1 Před sprchováním si připravte půl sklenice ledu.

Krok 2 Nasajte několik kostek ledu několik minut před sprchováním.

Nasajte pár kostek ledu pár minut před sprchováním. Díky tomu se vaše „vnitřnosti“ budou cítit chladněji, což přiměje váš mozek, aby si myslel, že ve srovnání s vaším vnějším prostředím je vám tepleji, než ve skutečnosti jste.